• Strefa otwarta
    Strefa otwarta

Zachowania samobójcze dzieci i młodzieży– diagnoza, profilaktyka, pomoc w kryzysie suicydalnym

Data rozpoczęcia:
Po zebraniu się grupy
Data zakończenia:
Po zebraniu się grupy
Ostatnia odsłona:
29. kwiecień 2014
Kod:
12/SO
Odsłon:
3950
Cena:
250.00 PLN za kurs
Wykładowca:
Ryszard Jabłoński

Opis

Liczba godzin dydaktycznych: 30

Założenia i cele ogólne kursu    

Oferta kierowana do pedagogów szkolnych, wychowawców, psychologów, terapeutów poradni psychologiczno-pedagogicznej.

Cele:

  • Edukacja słuchaczy w zakresie wiedzy o samobójstwach;
  • Wypracowanie i doskonalenie umiejętności pracy z osobami i ich rodzinami z grupy ryzyka zamachem samobójczym;
  • Zapoznanie ze strategiami radzenia sobie w przypadku zamachu samobójczego.

Zadania:

  • Dostrzeganie osób w kryzysie psychicznym (grup ryzyka);
  • Rozpoznawanie myśli i tendencji samobójczych (analiza symptomów suicydogennych);
  • Zasady interwencji w przypadku zamachu samobójczego.

Program kursu  

I-szy dzień:

  1. Wprowadzenie w problematykę szkolenia (2 godz.):
    • omówienie celów, zasad i treści szkolenia;
    • test wiedzy o samobójstwach (poziom i źródła wiedzy);
    • analiza wyników testu;
  2. Cele i zakres zadań suicydologii. Epidemiologia samobójstw w populacji dzieci i młodzieży (2 godz.);     
  3. Czynniki ryzyka zachowań samobójczych (psychospołeczne, kliniczne, kulturowe itd.) (2 godz.);
  4. Syndrom presuicydalny – charakterystyczny stan osób przed próba samobójczą (2 godz.).

II-gi dzień:

  1. Wsparcia dla osób po próbach samobójczych i po utracie kogoś bliskiego w wynikusamobójstwa (2 godz.);
  2. Specyfika żałoby spowodowanej samobójczą śmiercią osoby bliskiej (2 godz.);
  3. Depresja a samobójstwo – Skala Depresji Becka (3 godz.).

III-ci dzień:

  1. Ocena czynników ryzyka zagrożenia samobójstwem (2 godz.);
  2. Interwencja kryzysowa w sytuacji pojawiania się myśli i tendencji rezygnacyjnych (2 godz.);
  3. Dysfunkcyjne środowisko rodzinne jako generator Osobniczych Skłonności Samobójczych (2 godz.);
  4. Analiza listów pożegnalnych osób po zamachach samobójczych (2 godz.).

IV-ty dzień:

  1. Warsztaty (7 godz.):
  • procedury postępowania z osobami w kryzysie samobójczym;
  • praca z klasą po zamachu samobójczym ucznia;
  • prowadzenie rozmów z bliskimi po śmierci samobójczej członka rodziny;
  • postępowanie w przypadku konieczności hospitalizacji  ucznia;
  • samobójstwo studium przypadku;
  • portret psychologiczny osoby zagrożonej samobójstwem;
  • podsumowanie zajęć, ewaluacja, rozdanie zaświadczeń.

Wiedza i umiejętności, które nabędą uczestnicy kursu

Efektami kształcenia będzie uporządkowana wiedza na temat zachowań samobójczych dzieci i młodzieży, obejmująca terminologię, teorię i metodykę prowadzenia zajęć po kryzysie samobójczym ucznia.

Warunki ukończenia kursu

  • obecność na zajęciach;
  • aktywny udział w warsztatach;
  • opracowanie Studium Przypadku Ucznia w Kryzysie Suicydalnym.

 


Rezerwuj kurs: Zachowania samobójcze dzieci i młodzieży– diagnoza, profilaktyka, pomoc w kryzysie suicydalnym

Cena za kurs

Podstawowe Informacje

Dodatkowe Informacje

* Wymagane pola